RSS

Surfers Paradise & Quiksilver Pro

20 mar

Vi landede i Brisbane lufthavn tidligt om morgenen tirsdag d. 8 marts og tog en taxa mod centrum for at hente vores bil. Folkene hos Jucy(bilfirmaet) havde tilsyneladende først lige opdaget hvor længe vi egentlig skulle leje bilen. Så måtte bruge 5 timer i byen mens bilen fik nye hjul og et ekstra service check. Da vi endelig fik bilen kørte vi direkte til Surfers Paradise ca. 70 km syd for Brisbane. Surfers Paradise er Australiens svar på Ibiza, en lækker strand og masser af hoteller, barer og diskoteker.

Vi var så heldige, at der var en kæmpe surfkonkurrence (Quiksilver Pro) med verdens bedste surfere, der blev holdt lige i nærheden. Så næste morgen kørte vi til stranden ved Snapper Rocks, hvor det var finaledag. Surfing er kæmpestort i Australien, så var over 10.000 tilskuere på stranden, i vandet, på klipperne, på taget af husene – alle steder hvor man kunne se bølgerne. Alle de store australske medier var der også. I semifinalerne surfede verdensranglistens top 3 og den 10 dobbelte verdensmester (og surf superstjerne) Kelly Slater løb med førstepladsen. Han har rockstjerne-status i surfverdenen og blev omgivet af 3 store bodyguards hver gang han skulle i vandet. På vejen op kom han lige forbi hvor vi stod, så Jesper fik et nærbillede.

På vej tilbage til Surfers Paradise var vi forbi en stor surfbutik og købe bodyboards. Så vi brugte hele den næste dag på at bodyboarde i lækkert 26 grader varmt vand. Sidst på eftermiddagen kørte vi videre ned af kysten til Byron Bay.